GR 11 – ŠPANĚLSKÉ PYRENEJE, 2022

DEN 1

Euforický začátek

Začátek cesty je vcelku adrenalinový, málem nám totiž ujíždí bus z Bilbaa. Nevyhradili jsme si dost času na to, najít správnou zastávku a nástupiště, a tak se stalo, že přesně v

DEN 2

Baskické kopečky a oceán

Dnešní den zahajujeme 4 km sestupem do městečka Bera. Vůbec se tam nezdržujeme a v lehkém mrholení

DEN 3

Hodně budeš někde…jinde

Z kempiště na plácku vyražíme v mlze. Musíme ještě něco málo nastoupat, ale záhy nás čeká sestup do…

DEN 4

Všude mlha a ovčí bobky

Vracíme se nejen na správnou cestu, ale taky do Vysokých Tater. Připomíná je dnes nejenom terén…

DEN 5

Mám blechy

Dnešní den začal sice poněkud nevalně, ale postupem času se jen zlepšoval. Už pár nocí mě tu zase něco kouše…

DEN 6

¡Fiesta!

Můj narozeninový den začíná kouzelně…pozoruju východ slunce, zatímco mi orli krouží nad hlavou a krávy…

DEN 7

Jsme v horách!

Dopoledne dorážíme do vesničky Izaba. Protéká jí nevelká říčka, což se mi náramně hodí, neboť potřebuju…

DEN 8

Píchlá karimatka a ztráta “poop kitu”

Tak se zase probouzím na tvrdé zemi, oprava karimatky tedy zjevně nedopadla zcela úspěšně. Naštěstí máme dnes na trase další řeku a máme taky ještě…

DEN 9

Vražedné ovce

Dnešní putování začíná vcelku snesitelným stoupáním do sedla Puerto de Benera (2,115 m.n.m.) a pokračuje klesáním k…

DEN 10

Město duchů

Dnes jdeme do skiareálového centra, kterému říkám Káthmandančú (správně Candanchú), ale moje verze je lepší a štvu s ní Tomáše, který…

DEN 11

Pády, hnůj v botě a panika

Dnešní den začíná komediálním představením “Kráva do každého stanu”, které zhlížím z výšky z našeho kempiště nad jezerem. Jedna černá kráva se oddělila od nedaleko se pasoucího stáda a

DEN 12

Nejtěžší úsek GR11? Ani smykem!

Tak prý máme za sebou nejtěžší úsek GR11. Alespoň podle průvodce od Briana Johnsonna. Přijde mi, ale, že Brian…

DEN 13

Loučení

Ráno prší. Naštěstí přestane alespoň na balení stanu. To se rozhodně cení. Přelézáme sedlo, které jsme včera už nezvládli a slézáme dolů přes suťovisko, který mi dává zabrat víc, než…

DEN 14

“Zero day”

Včera jsme tedy došli do turistické vesničky Torla-Ordesa, kde jsme po menších peripetiích sehnali ubytování v hotelu i za relativně slušnou cenu…

DEN 15

A jsem v tom sama

Po odjezdu Tomáše již v 6.50 ranním busem směr Barcelona si dávám další opulentní hotelovou snídani. Personál je trochu zmaten, že dnes jsem sama a tak si mě dlouho…

DEN 16

Brutalitka

Dnešní den začíná pěkně zostra výstupem do šílenýho sedla Collado Añisclo. Nahoru mi to nejde a dolů už vůbec ne…těžko říct…

DEN 17

Tady nespim!

I když se moje fyzička snad už zlepšila, stále se potím jako čuně…a dnes teda extrémně. Zrána si ještě užívám chvilku cestu kouzelným

DEN 18

Paralýza

Budím se strašlivě rozlamaná. Od pasu dolů mě bolí snad úplně každej sval…no snad to nějak…

DEN 19

Stažené půlky v půlce cesty

Dneska mě to nějak nebaví, nemám ten drive, a tak se hodně zastavuju, flákám, točím videa, peru v řece, válím se na…

DEN 20

Když čert sere na jednu hromadu

Zvuk iritovaného zvířete, které narazilo na vetřelce ve svém teritoriu. Ale ne! Já vážně nechci znovu prožít tu italskou noční můru. To snad ne! Myslela jsem, že…

DEN 21

Já se na to vys***

Jak se ukázalo, splašená volba včerejšího nebyla úplně šťastná. Čekala mě další napůl probdělá noc. Ne ani tak kvůli bouřce, tu jsem nějak…

DEN 22

Nečekané setkání

Navzdory lahodnému a osvěžujícímu spánku v kempu, mám dneska nějakej línej den. Moje tělo je taky dost rozlámaný, chodidla…

DEN 23

Dobrý den, kozy ven…

Noc proběhla vcelku v klidu, až na jednu obrovskou ránu kolem půlnoci, která mě vytrhla ze spaní. Znělo to jako výstřel nebo…

DEN 24

Cizinec

Včerejší lahev vína, která byla součástí večeře v hotelu, mi neudělala úplně dobře. Jednalo se o nějaké ne příliš kvalitní Cuvée (tedy směsku odrůd) a mám z něj…

DEN 25

Jsme v Andoře!

Po již 3. neklidné noci, kdy jsem se pořádně nevyspala, se mi dneska jde pěkně blbě. Jsem malátná, těžko se mi dýchá, síla…

DEN 26

Nejde to zastavit

Ráno se hrabu ze stanu jako rozlámaná 80.letá bába. Bolí mě úplně všechno a nohy se nějak odmítají hýbat. Každé ráno je teď

DEN 27

Čas říci sbohem

Tak je to zase tady…loučení. Přišlo to náhle, což je možná ale dobře. Hanka se rozhodla, že se podívá do Androrra

DEN 28

Prase!

Ajaj, už je to tady…už dokážu vycítit day-hikery mnohem dřív, než je vůbec spatřím. Vůně mýdla, deodorantu, aviváže je prozradí na…

DEN 29

Právě včas

Ráno stále ještě poprchává. Navlíkám se do studenýho a vlhkýho oblečení a mokrých bot a při tom myslím na to, že jsem se do tohohle “namočila” já sama…