ALTA VIA 2 – DOLOMITY, 2020

O TRAILU

DEN 1 – POHÁDKA

Je to tady…další dlouho očekávaná dovolená, další trek. Další čas, kdy můžeme být svobodní a naprosto sami sebou. Čas, kdy můžeme hodit všechny starosti každodenního života za hlavu a odložit společenské masky. Ruch a shon velkoměsta nechat daleko za sebou a vydat se užít si 2 týdny klidu (haha, kdybychom jen věděli…)

DEN 2 – ROZCVIČKA

Tady v Dolomitech se zjevně rozednívá poměrně brzy. Budíme se už kolem 7.hodiny ranní. Chceme se co nejdříve sbalit a vyrazit na cestu. Noc byla klidná a i přes to, že jsme lehce sjížděli ze svahu, jsme se vyspali docela dobře. Ke snídani si kromě tyčinky a kávy vychutnávám i pohled na skalní masiv tyčící se naproti nám. Všimnu si pěšinky klikatící se vzhůru přímo do sedla protějšího svahu. “No do háje...

DEN 3 – CESTA DO PEKLA

Zpočátku se dnešní den jeví naprosto pohodově, až idylicky. Hned po probuzení se mi nabízí pohled na neuvěřitelně překrásnou oblohu. Plují po ní stovky ohnivých pírek, která se postupně rozplývají ve fialovém moři nekonečna. Vychutnávám si svou ranní kávu a užívám si tento nevšední pohled, zatímco...

DEN 4 – DVĚ BOUŘKY A MY

Zakončení včerejšího dne bylo podobně komplikované jako samotný včerejší den. Dostali jsme se do prazvláštně pustého a vyprahlého úseku cesty mezi chatou Rif Boé (zavřená kvůli rekonstrukci)a chatou Rif Forcella Pordoi. Nedařilo se nám...

DEN 5 (část 1.) – JENOM TROCHA SNĚHU, NE?…

Zítra nás čeká přechod sněhového pole“, prohodí Tomáš zahloubaný do mapy, zatímco se mačkáme v našem miniaturním stanu. “Hmmm, tak to se asi máme na co těšit“, odvětím trošku ironicky bez většího zájmu. Tomášovi to nedá a začte se do...

DEN 5 (část 2.) – HUSÍ KŮŽE

Když se trochu vzpamatujeme, pokračujeme dál. “Dál” vlastně znamená zpátky k nádrži Lago di Fedaia. Po 4 hodinách cesty se tak ocitáme zase tam, kde jsme začali. Nádrž budeme obcházet po asfaltce vedoucí okolo jejího břehu. S tou je ovšem jeden menší problém...

DEN 6 – KRUŠNÁ NOC

Z hlubokého spánku mě uprostřed noci vytrhává zvuk…zvuk trhající se skály a padajících kamenů. Ještě napůl spím, ale i tak si uvědomuji, že tento zvuk pochází z reálného světa…ne z toho snového. V hlavě mi vyvstane nevítaná představa ...

DEN 7 – PRAVÁ TVÁŘ DOLOMIT

Po soumraku padla těžká mlha, která se s ránem proměnila v rosu. Budíme se tak v úplně mokrých žďárácích. Není to poprvé, vzduch je tady v Dolomitech obecně dost vlhký a kondenzace je vysoká. Při usínání nás včera zase vyrušilo nějaké zvíře. Tentokrát...

DEN 8 – NEPANIKAŘ, NEOHLÍŽEJ SE, NEPADEJ

I přes veškerou včerejší snahu vybrat co nejrovnější plácek, jsme v noci dost sjížděli. Nebyli jsme jediní, kdo zakempili v údolí kozorožců. Několik set metrů od nás si pod obrovským kamenem postavili stan nějací kluci. Když kolem nich ráno procházíme, teprve se soukají ze stanu. Těžko se mi věří tomu, že...

DEN 9 – KAP, KAP, KAPY, KAP

Noc na trávě v zakletém údolí pod masivem Cima Canali byla příjemná. Vlastně to dost možná byla ta nejlepší noc ze všech. Ráno je ovšem frišné. Pomalu se balíme a vyrážíme dál na cestu. Čeká nás teď asi kilometrový sestup. Člověk by se zaradoval, že...

DEN 10 – NOC, NA KTEROU SE NEZAPOMÍNÁ

Představ si, že ležíš v noci na zemi ve spacáku a posloucháš zlověstné brumlání nedaleko se pohybující šelmy…Šelmy s pazourou velkou jako tvoje hlava. Šelmy natolik sebevědomé, že se nenechá jen tak zahnat. Od bestie tě dělí jen tenká plachta stanu. A ty nevíš….Nevíš, co..