Annapurna Circuit, DEN 3

Snídám mojí novou oblíbenou pochoutku – smažený tibetský chléb s marmeládou. Vypadá to, že v celém Nepálu existuje přesně 1 druh marmelády. S žádným dalším jsem se tu zatím nesetkala…

Před naším hotelem se na proutěné ošatce na slunci suší krásně barevné chilli papričky. S nadšením se k nim vrhnu a ptám se majitele, jestli si jich můžu pár koupit. Vypadá to, že je rád, že se může pochlubit svým pěstovatelským úspěchem a nakládá mi plnou hrst papriček zadarmo. To mi rozsvítí den hned na jeho počátku.

Konečně zase mimo silnici…

Dopolední etapa je vcelku příjemná. Z Chamje totiž můžeme přejít na druhý břeh řeky a pokračovat po pěšince mimo silnici.

Cesta vede několik kilometrů po rovině, později začne stoupat do kopce. V jeho horní polovině, doslova uprostřed ničeho, se nachází sezónní čajovna. Ideální zastávka na mléčný masala čaj a pokec s dalšími třekaři. Užíváme si zasloužený odpočinek a povídáme si s Australanem Marcem a Holanďanem Kevinem, kteří zdolávají trek v doprovodu průvodce Bemu.

Následuje vesnice Tal, kde se k našemu velkému zklamání dozvídáme, že se musíme vrátit zpátky na silnici, neboť pěšina, která pokračuje mimo ní, je prý poničená sesuvy půdy a neprůchodná. Tal se nabízí jako vhodná zastávka na oběd. Maya se vydává do zdejší oblíbené Manaslu Restaurant, zatímco já se jdu podívat na místní Gompu (buddhistický klášter) a menší vodopád, pod nímž si vařím oběd z vlastních zásob. Těším se totiž, že si do jídla přidám to vyžebrané chilli.

Vodopád ve vesnici Tal…stojí za vidění

Odpolední etapa pokračuje tedy po prašné silnici. Naštěstí v těchto místech již není tak velký provoz. Stejně se ale musíme vyhýbat několika džípům, skútrům a náklaďákům.

Pohled na vesnici Tal a její vodopád ze silnice (z druhého břehu řeky)

Procházíme údolím kolem řeky, z obou stran nás obklopují téměř kolmé skály. Je to úchvatný pohled, občas ale působí až stísňujícím dojmem. Během odpoledne poměrně hodně kafíčkujeme, pauzíčkujeme, zkrátka postupujeme velmi pohodovým až líným tempem. I tak dorážíme do vesničky Dharapani poměrně brzy. Dharapani je výchozím bodem pro další slavný trek – Manaslu Circuit. Nachází se zde kontrolní stanoviště ACA (Annapurna Conservation Area), kde je nutné prokázat se příslušnými povoleními na trek (tj. ACAP a TIMS permit).

V samotném Dharapani se neubytováváme, ale pokračujeme ještě několik kilometrů dál za vesnici, kde se nachází seskupení několika ubytoven. Některé z nich jsou už ovšem plné. Nakonec se ale v jedné přeci jen chytáme a na kohopak tu nenarážíme! Na nádvoří si válí šunky a suší ponožky Kevin s Marcem. Seznamujeme se také s Australankou “T.” a Katalánkou Claudií a společně trávíme pohodový večer s vydatnou večeří a místním “rýžovým vínem” zvaným rakší. To ovšem s vínem nemá nic společného, jde spíš o jakousi pálenku, silný líh. Standardní “porce” je plný hrnek a vězte, že s ním vystačíte na celý večer…pít se to totiž moc nedá 🙂

Večerní společnost z celého světa